Vinkkejä mainontaan sosiaalisessa mediassa


Tarjoamme sinulle monia käytännön vinkkejä, kuinka mainostat onnistuneesti Facebookissa, Instagramissa ja Twitterissä. Ota opit heti käyttöön!

Facebook

Älä näytä samoja mainoksia kaikille yleisösi edustajille. Kohdistettujen mainosten on oltava yksilöllisiä, ja ne on räätälöitävä erikseen jokaiselle kohderyhmälle.

Käytä myös mainoksia vain brändi- tai tuotetietoisuuden lisäämiseksi ja kertoaksesi ihmisille tuotteistasi tai palveluistasi. Kohdista aggressiivisemmin myyvät mainokset niille ihmisille, jotka ovat jo ilmaisseet kiinnostuksen tuotteitasi tai palveluitasi kohtaan. Tällä tavoilla pääset sinetöimään kaupat.

Emojien käyttö mainoksissa on levinnyt kuin tulivalkea, jopa suurempien, vakiintuneiden tuotemerkkien joukossa. Ne voivat olla erittäin tehokkaita korkeampien klikkausprosenttien saavuttamiseksi.

Testaa aina uutta! Tuttuihin mainoksiin väsyminen on jatkuva haaste, joka kannattaa selättää testaamalla uusia mainoksia kahden viikon välein.

Lookalike-yleisöt ovat päätyökalu useimmille mainostajille, mikä on oikein. Ne toimivat hyvin uusien asiakkaiden löytämiseksi.

Instagram

Keskity ensin räätälöityihin yleisöihin. Tämä voi olla pikselien seurannasta, sähköpostilistalta, seuraajaluettelosta tai muulla menetelmällä luotuja yleisöjä. Yleisöt käyttäjistä, jotka ovat tykänneet sinusta jo aiemmin, toimivat parhaiten.

Kun olet valmis laajentamaan räätälöityjä yleisöjä, lookalike-yleisöjen pitäisi olla seuraava askel. Instagramin hyödyntämä Facebook-algoritmi on erittäin tehokas löytämään samankaltaisia yleisöjä, jotka reagoivat mainoksiisi erinomaisesti.

Käytä todellisia ihmisiä ja kuvia. Ostetut kuvat eivät toimi Instagramissa.

Tee tarjouksistasi vastustamattomia. Instagramin visuaalisuus kannustaa impulsiivisiin ostoksiin, mutta se ei toimi, jos et tarjoa jotain todella vakuuttavaa.

Ota hashtagit vakavasti. Ne ovat eräänlainen vitsi kaikkialla muualla, mutta Instagram perustuu hashtagien käyttämiseen, ja ne ovat erinomainen tapa kontaktoida haluamiasi yleisöjä.

Twitter

Käytä twiitissäsi asiaankuuluvaa ja vakuuttavaa kuvaa, joka luo yhteyden katsojaan, sopii tuotemerkkiisi ja kiinnittää huomiota.

Kohdista twiittisi menestystuotteisiin. Twitter vaatii rajatumpaa lähestymistapaa kuin muut kanavat.

Käytä “Shop now” CTA-toimintoa johtamaan lämpimät diilit takaisin verkkokauppaan. Varmista jälleen, että tämä vie ne nimenomaan mainostetulle tuotesivulle tai mainostettuun alennukseen, eikä esimerkiksi etusivulle.

Sitouta käyttäjiä suoraan mainokseen. Twitter on erinomainen luomaan yhteys tuotemerkkien ja kuluttajien välille. Hyödynnä tätä ominaisuutta mainoskampanjoissasi.

Keskity tiivistämiseen: mainoksessa, aloitussivulla, tarjouksen kopiossa jne. Twitterissä julkaistaan vain lyhyttä sisältöä.