Kuinka mainostaa Google Adwordsin avulla?


Google-mainonta on erinomainen markkinointistrategia pienyritysten omistajille. Voit näyttää yrityksesi mainoksia yrityksesi markkina-alueella oleskeleville henkilöille, jotka etsivät juuri sinun liiketoimintaasi kuuluvia palveluita.

Mikä on Google AdWords?

Google Adwords on online-mainospalvelu, jonka avulla yritykset voivat näyttää mainoksia Googlen hakutulossivulla. Mainokset näyttävät lähes identtisiltä normaaleihin hakutuloksiin verrattuna, ja ainoa ero onkin pieni sana “mainos” vihreällä tekstillä. Google-mainokset näkyvät hakutulossivun yläosassa, sivulla ja alhaalla.

Mainostaminen Googlessa

Kun kuluttaja etsii termiä tai lauseita, Google näyttää kuluttajan kannalta oleelliset mainokset. Verkkosivustot haluavat mainosten näkyvän avainsanoilla, joita he uskovat potentiaalisesti käyttettävän etsittäessä yrityksen tarjoamia palveluita. Esimerkiksi helsinkiläinen kiinteistönvälittäjä voi käyttää avainsanoja “kiinteistönvälitystä helsingissä”, “helsingin vuokra-asunnot” tai “asunnon vaihto pienempään helsingissä”.

Riippuen siitä, kuinka paljon haluat maksaa yhdestä mainoksesi klikkauksesta verrattuna muihin vertaisiisi mainostajiin, mainoksesi saattaa näkyä tulossivulla, kun ihmiset hakevat hakusanoillasi. Sen lisäksi, kuinka paljon tarjoat klikkauksesta, Google ottaa huomioon mainoksen ja verkkosivuston merkityksen ja laadun. Joten, vaikka kiinteistönvälittäjällä olisi korkein tarjous, mainos ei todennäköisesti koskaan näy hakutuloksissa, kun joku etsii kukkakauppaa.

Google-mainonnan edut

  • 1. Google-haun tekijä on erittäin potentiaalinen asiakas

Ihmiset ovat yleensä valmiita ostamaan tuotteen tai palvelun, jota he Googlessa etsivät. Esimerkiksi jos joku hakee “pizza itäkeskus”, voi hyvin todennäköisesti olettaa, että he etsivät Itäkeskuksesta pizzeriaa syödäkseen vielä saman päivän aikana. Koska voit määrittää maantieteellisen sijainnin mainoksesi näyttämiseksi, voit varmistaa, että vain alueen henkilöt näkevät mainoksesi. Voit esimerkiksi kertoa Googlelle, että mainoksesi näytetään vain pääkaupunkiseudulla sijaitseville ihmisille.

  • 2. Maksat vain, jos joku napsauttaa mainostasi

Google-mainostamisen houkuttelevuutta lisää se, että maksat vain, jos mainoksesi toimii. Koska Google käyttää pay-per-click -hinnoittelumallia, maksat vain, jos joku klikkaa mainostasi. Voit määrittää, kuinka paljon haluat maksaa mainoksesi napsautuksesta ja asettaa päiväbudjetin maksimiarvon. Tämä eroaa mainoksista paikallisessa sanomalehdessä, jossa mainoksen hinta maksetaan riippumatta siitä, kuinka moni mainoksesi näkee, vai näkeekö kukaan.

  • 3. Edistynyt seurantakyky

AdWords-hallintapaneelin avulla voit seurata, kuinka monta ihmistä näkee mainoksesi, kuinka monta napsauttaa mainostasi ja kuinka monta mainoksen klikkaaja ryhtyy esimerkiksi ostotoimiin verkkosivustollasi.