Mainostaminen Googlen AdWordsissa on yksi parhaita päätöksiä, joita voit tehdä viedäksesi liiketoimintasi uusiin ulottuvuuksiin, löytämään uusia asiakkaita ja kasvattamaan yritystäsi. Google AdWords on maailman suurin ja yleisimmin käytetty verkkomainosalusta, ja mainostamalla Googlessa yrityksesi tavoittaa miljoonayleisöt.
Mainostaminen Google AdWordsissa
Google AdWords toimii huutokauppana, mutta toisin kuin tavallinen huutokauppa, pelkästään hintatarjouksesi ei merkitse – huutokaupassa otetaan huomioon mainoskampanjoiden laatu ja merkitys. Pelikenttä on siis tarkoitettu kaikentasoisille, ei vain mainostajille, joilla on paksut lompakot.
Google AdWords -huutokauppa keskittyy avainsanojen ympärille. Mainostajat tunnistavat liiketoiminnalleen olennaiset avainsanat, joita hakijat käyttävät todennäköisesti yrittäessään löytää jotain, ja määrittelevät, kuinka paljon ovat valmiita maksamaan joka kerta, kun Google-käyttäjä napsauttaa mainosta. Tätä tarkoittaa “klikkauskohtainen hinnoittelu” (PPC).
Mainoshuutokauppa tapahtuu joka kerta, kun hakija tekee avainsanan Googlelle, mikä tarkoittaa, että jokainen haku avainsanoista, joista olet antanut tarjouksesi, on mahdollisuus mainostaa uusille asiakkaille. Koska nämä hakijat etsivät aktiivisesti myytäviä tuotteita, näytät mainostasi juuri oikealla hetkellä. Tämä tekee Google-mainonnasta niin vaikuttavan tavan kasvattaa liiketoimintaasi.
Kuinka mainostaa Googlessa AdWordsissa?
Mainostaminen Googlessa vaatii AdWords-tilin, jonka rekisteröinti on ilmaista.
Kymmenen vaiheen prosessi Google-mainontaa varten:
1. Määritä tilisi tavoitteet.
2. Määritä yleisösi.
3. Suorita avainsanatutkimusta.
4. Aseta budjetit ja hintatarjoukset.
5. Rakenna optimaalinen rakenne tilillesi.
6. Kirjoita tehokkaita mainoksia.
7. Luo tehokkaita aloitussivuja.
8. Seuraa tuloksia.
9. Kerää luetteloa uudelleen markkinointia varten.
10. Tee optimoinnista tapa.
Optimaalinen AdWords-tilin rakenne
Ensimmäinen vaihe on ottaa huomioon tilisi rakenne. Vaikka AdWords-tilin rakenteessa on monia tapoja, kuten esimerkiksi verkkosivuston rakenteesta tai tuotekategorioista mallintaminen, tehokkaimmilla ja onnistuneilla tileillä on kaikki samat ominaisuudet organisaation hierarkiassa.
AdWords-tili on itse ylimmällä tasolla. Kussakin tilissä on kampanjoita, joilla on usein jokin tietty teema. Joillakin mainostajilla on vain yksi kampanja joka kerta, kun taas toiset suorittavat useita kampanjoita samanaikaisesti. Jokaisessa kampanjassa on useita mainosryhmiä, joista kukin sisältää yksilöllisiä avainsanoja, mainostekstiä ja aloitussivuja.
AdWords-tilisi rakenne ei välttämättä kuvasta tätä hierarkiaa tarkasti, mutta tilisi järjestäminen tällä tavoin auttaa sinua pitämään asiat järjestäytyneinä ja tiiviinä alusta lähtien. Nämä tekijät voivat vaikuttaa merkittävästi hinnoitteluun vaikuttaviin mittareihin, kuten laatupisteisiin.