Internet-markkinointi on kustannustehokas tapa saada tuote jopa hyvinkin tarkasti kohdennetun yleisön tietoon


Voit markkinoida tuotteitasi ja palveluistasi monissa eri kanavissa saman aikaisesti. Perinteisemmän bannerimainonnan rinnalla Facebook, Google. Youtube ja Instagram ovat nykyään suosituimpia markkinointipalveluita internetissä. Näiden kanavien ristiinlinkittäminen tehostaa markkinointia ja sen seuraamista entisestään.

Verkkomainonta on tuonut lukemattomia uusia hyötyjä

Perinteinen lehti- ja tolppamainonta ei anna suoria viitteitä siitä, kuinka markkinointi vaikuttaa myyntiin ja asiakkaiden käyttäytymiseen. Verkossa tapahtuva markkinointi sen sijaan mahdollistaa kampanjoiden hyvin tarkan mitattavuuden ja kertoo yksittäisten asiakkaiden tarkkuudella heidän käyttäymisen mainoksen nähtyään. Tuloksia mittaamalla ja analysoimalla markkinointi voidaan kohdentaa juuri oikeille asiakkaille ja sinne, mistä myyntiä tulee. Tämä onkin isoin tekijä, joka erottaa verkkomarkkinoinnin perinteisimmistä tavoista markkinoida.

Mainosten kohdentaminen hyödyttää niin myyjää kuin asiakastakin

Googlessa mainoksesi näkyvät niille käyttäjiille, jotka etsivät valitsemillasi hakusanoilla. Facebook ja Instagram sen sijaan kohdentavat vielä tarkemmin mainoksia muun muassa iän, sukupuolen, ammatin ja ostokäyttäytymisten perusteella. Jos et ole aiemmin tehnyt internet-markkinointia, on suositeltavaa käyttää apuna ammattilaista varsinkin markkinoinnin alkutaipaleella. Näin tekemällä vältät markkinointiin varaamiesi rahojen tuhlaamisen vääriin hakusanoihin tai kohderyhmiin.

Analytiikka kertoo sinulle ketkä ovat potentiaalisimpia asiakkaitasi

Kampanjat ovat helposti muokattavissa analytiikan perusteella. Jos jokin asia ei edistä myyntiä, sen voi muuttaa välittömästi. Ammattilainen osaa tehdä hyödylliset muutokset hyvinkin nopeasti, ja saat tällöin parhaimmat tulokset kampanjoillesi. Kun prosessiin pääsee kiinni, on uusien mainosten ja kampanjoiden luominen erittäin vaivatonta. Saat ensimmäiset mainokset näkyviin minuuteissa, kun haluat mainostaa tuotteitasi tai palveluitasi. Nopeus onkin valttia alati kiihtyvillä mainosmarkkinoilla!

Kustannukset ovat tarkasti määriteltävissä ja hallittavissa

Kustannustehokkuuden lisäksi voit hyvin tarkasti määritellä markkinoinnin keston ja budjetin jopa päiväkohtaisesti. Valitset itse, mihin markkinointirahat kohdennat ja voit seurata kustannuksia reaaliaikaisesti. Jos markkinointi ei toimi, sen voi yleensä päättää koska tahansa, sillä sinun ei tarvitse tehdä pitkäaikaisia sitoumuksia.

Läsnäolo verkossa on myös parempaa asiakaspalvelua

Verkkomarkkinointi mahdollistaa interaktiivisen kanssakäymisen nykyisten ja potentiaalisten asiakkaidesi kanssa. Asiakkaasi pääsevät kommentoimaan ja antamaan palautetta tuotteistasi ja palveluistasi muun muassa nettisivusi keskusteluosiossa sekä Facebook ja Instagram-sivuillasi. Muistathan, että asiakas on kuningas eikä hyvän asiakaspalvelun merkitystä voikaan koskaan liiaksi korostaa!