Miten kasinot käyttävät sosiaalista mediaa välineenä markkinoinnissaan?


Sosiaalisesta mediasta on tullut tehokkain markkinointitapa, joka tuo nettikasinoille uusia asiakkaita. Sosiaalinen media mahdollistaa myös vastaamaan asiakkaiden palautteisiin ja mainostamaan käyttäjien omissa profiileissa.

Enää ei menesty pelkästään nettikasinot parhaimmilla kotiutuksilla ja talletuksilla, vaan myös ammattitaitoa sosiaalisen median markkinointiin pitää löytyä. Kilpailun myötä, vaatii yhä enemmän tietoa ja taitoa menestyä markkinoinnissa, mutta myös tulokset ovat vaivannäön arvoisia.

Facebook

Facebook on edelleen sosiaalisen median ehdoton kuningas. Miljoonilla käyttäjillä Facebook tarjoaa markkinat, joita ei voi sivuuttaa. Facebook antaa kasinoille mahdollisuuden julkaista kasinon päivityksiä, kuten uusia pelejä ja tapahtumia. Tämän lisäksi kasino voi myös tehdä eri aiheisiin liittyviä viestejä, joiden avulla voidaan mitata, mikä sisältö on paras, mukaan lukien kilpailuja, blogikirjoituksia tai pelkästään esittää kysymyksiä, kuten minkälainen pokeri on suosittua heidän seuraajiensa keskuudessa. Riippumatta siitä, miten kasino päättää hyödyntää Facebookia, menestys mitataan osuuksien, tykkäämien ja kommenttien avulla.

Twitter

Twitter on loistava sosiaalinen verkosto nettikasinoille. Twitter, kuten Facebook, tuo kasinot suoraan kontaktiin asiakkaidensa kanssa. Twitter on tehokas verkkosivustojen välisten linkkien edistämiseen, olipa kyseessä blogit, tapahtumat tai jotain muuta. Uudelleentwiittaukset ovat tehokkaita, koska ne näkyvät isommille yleisöille ja kasvavat seuraajien määrä. Jos joku on kiinnostunut twiitin sisällöstä, he voivat samalla seurata kasinon profiilia ja tulla asiakkaaksi.

Instagram

Instagram on valokuvien sosiaalinen verkosto ja on yksi vuosituhannen suosituimmista sosiaalisista medioista. Instagram-palvelun käyttö mahdollistaa nettikasinoille pääsyn nuoren sukupolven tietoisuuteen. On paljon valinnanvaraa, miten Instagramia käytetään markkinointiin. Esimerkiksi voittajien kuvien jakaminen on erittäin menestyksekästä. Instagramin menestys mitataan samalla tavalla kuin Facebook-menestys: mitä enemmän tykkääjiä, kommentteja ja seuraajia saa, sitä paremmin markkinointi onnistuu.

Mikä on paras?

Paras strategia sosiaalisen median hyödyntämiseen nettikasinoiden markkinoinnissa on käyttää kaikkia edellä mainittuja alustoja. Jokaisella alustalla on kuitenkin omat edut ja haitat, jotka on otettava huomioon markkinointisuunnitelman laatimisessa.

Yhteenveto

Sosiaalisen median käyttäminen markkinoinnissa on yksinkertainen ja tehokas tapa tehostaa nettikasinoiden myyntiä. Se vie vähän taitoa, mutta tulokset ovat sen arvoisia. Sosiaalisen median voimin saat uusia pelaajia ja säilytät vanhat asiakkaat.