Vaikka muutkin markkinointitavat ovat tehokkaita, some-mainonnalla on kuningasetunsa. Esimerkiksi Google AdWords voi tuottaa johdonmukaisia tuloksia brändillesi, mutta kestää jonkin aikaa ansaita sijoittelua muiden mainostajien joukossa. Vaikka on olemassa satoja erilaisia markkinointistrategioita, some-mainonta tuo varmasti myyntiä heti ensimmäisestä päivästä lähtien. Mainoksen luominen tapahtuu muutamissa minuuteissa ja sosiaaliset verkostot hyödyntävät käyttäjän tietoja näyttämään heille hyödyllisimpiä mainoksia, joten mainokset tavoittavat potentiaaliset asiakkaat lähes välittömästi.
Kohdentaminen on tuonut mainontaan täysin uusia ulottuvuuksia
Sosiaaliset verkostot keräävät monia tietoja käyttäjistään, mukaan lukien ikä, sukupuoli, asuinpaikka, ammatti, harrastukset, mielenkiinnon kohteet, hakuhistoria ja ostokäyttäytyminen. Tämän tallennetun tiedon ansiosta mainostajat voivat luoda erityisiä kohderyhmiä ja yksilöidä mainoksiaan. Mainostajien etu on se, että heidän mainoksensa tavoittavat ihmisiä, jotka ovat kiinnostuneita juuri heidän tuotteista tai palveluista. Käyttäjien etu on, että he voivat nähdä mainoksia, jotka vetoavat heihin. Facebook on esimerkiksi kehittänyt kohdistusteknologian, joka mahdollistaa mainosten pääsyn hyvin tarkkaan määritellylle yleisölle.
Erilaisia some-alustoja on lukemattomia
Uusia sosiaalisen median palveluita julkaistaan joka viikko, joista useimmat eivät koskaan saa minkäänlaista käyttöastetta. Suosituimpia sosiaalisen median alustoja, jotka ovat kehitetty palvelemaan mainoksia ovat muun muassa:
- Sosiaalinen verkostoituminen (Facebook, LinkedIn, Google+).
- Pienoisbloggaaminen (Twitter, Tumblr).
- Valokuvien jakaminen (Instagram, Snapchat, Pinterest).
- Videon jakaminen (YouTube, Facebook Live, Periscope, Vimeo).
Mielestämme on suositeltavaa aloittaa isommista palveluntarjoajista. Kun sinulla on kannattavia markkinointikampanjoita käynnissä, voit kokeilla kohdentaa budjetista jonkin prosenttiosuuden kokeellisiin kampanjoihin pienemmissä palveluissa. Tuottavimpia palveluita ovat tällä hetkellä: Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, LinkedIn ja Snapchat.
Some-mainonnalla on lukuisia etuja
Sinun ei tarvitse odottaa, että joku etsii sivustosi tai tuotteesi määrittelemilläsi avainsanoilla. Sinun ei tarvitse odottaa, että joku tekee sinulle mainoskampanjan tai lukee blogiasi. Jos haluat tavoittaa 50 000 ihmistä yhden päivän aikana, somessa se on mahdollista. Yksi sosiaalisen mainonnan kiehtovimmista puolista onkin se, että mahdollisuudet skaalata mainontaa ovat käytännössä rajattomat.
Some-mainonnan avulla:
- Kasvatat myyntiäsi
- Tuot brändisi ihmisten tietoisuuteen
- Näytät vain toimivia mainoksia
- Voit kohdentaa mainoksia uusille ja palaaville asiakkaille
- Pääset kontaktiin juuri niiden asiakasryhmien kanssa, jotka parhaiten ostavat tuotteitasi ja palveluitasi.